Vi anvender cookies for at forbedre din oplevelse, opsamle statistik og huske indstillinger. Ved at klikke videre accepterer du dette. OK
Erfaren chefkonsulent til opbygning af risikofunktionen hos stor offentlig bygherre

Har du erfaring med risikostyring af byggerier, og brænder du for at give dit faglige bidrag til opbygningen af risikofunktionen hos en stor offentlig bygherre med en byggeportefølje på ca. 10 mia. kr., så er det måske dig vi leder efter.  

Bygningsstyrelsen etablerer en ny risikofunktion for at sikre, at der gennemføres en struktureret og ensartet risikoanalyse for alle styrelsens byggerier. Risikofunktionen bliver en del af Planlægningsfunktionen, som er en tværgående enhed på 17 medarbejdere, der understøtter styrelsens byggeprojekter på udvalgte specialeområder. Vi er placeret i Center for Bygninger og Byggeri, som varetager nybyggeri, moderniseringer og vedligehold af bygninger for vores kunder; universiteter, politi, domstole og centraladministration.

I Planlægningsfunktionen arbejder vi med digitalisering af byggeriet, kvalitetssikring af projektmateriale og totaløkonomi. Herudover varetager vi den tværgående koordinering, udmøntning af puljer, koordinering af udviklings- og afrapporteringsindsatser mv. og bidrager yderligere til en vidensbaseret optimering af Bygningsstyrelsens systemer og processer.

Dine opgaver
Som chefkonsulent for den nye risikofunktion får du det faglige ansvar for at opbygge Bygningsstyrelsens risikofunktion. Dette indebærer bl.a. implementering og drift af styrelsens nye risikoværktøj RamRisk samt ansættelse af 1-2 nye medarbejdere til risikoteamet.

I stillingen som chefkonsulenten får du bl.a. følgende ansvarsområder:

  • Fagligt ansvar for opbygning af risikofunktionen
  • Implementering af risikoværktøj (RamRisk)
  • Udarbejdelse af retningslinjer samt arbejdsprocesser i forhold til risikostyring i styrelsen
  • Tilrettelæggelse samt gennemførelse af risikoworkshops
  • Opfølgning samt afrapportering til direktion og chefgruppe


Om dig
Du har en relevant videregående uddannelse, og kan dokumentere et par års erfaring med risikostyring. Derudover forventer vi, at du har en god forståelse for byggeri, og at du trives med at være med til at opbygge en ny funktion.

Som person er du procesorienteret, og du er i stand til at motivere samarbejdspartnere samt sikre fremdrift i projekter. Du har stor gennemslagskraft, og du er i stand til at lede og facilitere forandringsprocesser. Du har en naturlig autoritet omkring dig, som giver dig respekt.

Derudover forventer vi, at du:

  • har en systematisk og struktureret tilgang
  • har særdeles gode formidlingsevner såvel mundtligt som skriftligt
  • evner at samarbejde med mange forskellige fagligheder og på tværs af organisationen

Vi tilbyder et tværfagligt arbejdsfællesskab i en enhed med både specialister og generalister, der er dedikerede til at forbedre styrelsens opgaveløsning. Enheden har en uformel omgangsform med et godt arbejdsmiljø og faglig udveksling.

Fortæl os i din ansøgning, hvordan du med netop dine kompetencer samt erfaringer vil kunne bidrage positivt til vores opgaveløsning.

Ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til Overenskomst mellem staten og AC. Bygningsstyrelsen er en styrelse under Transport-, Bygnings- og Boligministeriet, og dit ansættelsesområde vil derfor være ministeriet med de til enhver tid tilhørende styrelser. Dit arbejdssted vil være Carl Jacobsens Vej 39, 2500 Valby.

Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte enhedschef Anja Tschufarin Buhl på tlf. 41 70 12 55. Unique Human Capital bistår med rekrutteringen, og du kan derfor også kontakte senior konsulent Jan Rudebeck på tlf. 26 27 18 04.

Send os din ansøgning, CV og eksamenspapirer senest d. 11. marts 2018. Du søger stillingen ved at gå ind på www.bygst.dk/job/. Vi holder løbende samtaler og forventer tiltrædelse pr. 1. maj 2018.

 

Bygningsstyrelsen er statens ejendomsvirksomhed og bygherre. Vi skaber de rigtige fysiske rammer for ministerier, universiteter, politi og domstole, og varetager statens interesser indenfor fast ejendom. Vores strategiske indsatsområder er ‘klare beslutningsgrundlag’, ‘stærk gennemførelse’, og ‘vidensbaseret optimering’. Mangfoldighed er et aktiv, som vi bruger i vores hverdag for at løse vores opgaver. Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.

Kontakt
Unique Human Capital A/S
cvr: 31502705

Stamholmen 157, 1. tv
2650 Hvidovre
Skelagervej 375E
9000 Aalborg
T +45 7020 6700
Marselis Tværvej 4
8000 Aarhus C
Unique Human Capital Poland Sp. z o.o.
ul. Gie³dowa 4a, lokal 191
01-211 Warszawa
Poland
T + 48 22 291 32 20