Følg os på
Websitet bruger cookies for at forbedre din oplevelse, vurdere brugen af de enkelte elementer på websitet og til at huske indstillinger og opsamle statistik. Ved at klikke videre på websitet, accepterer du brug af cookies. Du kan læse mere om vores cookie politik her: http://uhc.dk/cookie-politik/ OK
Business Controller

Som Business Controller vil du med direkte reference til CFO i BPW FINANS A/S få ansvaret for en af koncernens store virksomheder, Ermax i Kolding. Opgaven som Business Controller tager udgangspunkt i at udvikle Ermax. Stillingen som Business Controller er nyoprettet.

Du vil med udgangspunkt i din placering hos Ermax i Kolding eksekvere en række centrale opgaver i forhold til de retningslinjer, der er bestemt på koncernniveau, og i dagligdagen være tæt på såvel den lokale ledelse, herunder Ermax’ CEO, som du vil komme til at arbejde tæt sammen med som strategisk samarbejdspartner.  Du vil skulle servicere Ermax ledelse med forskellige former for analyser, rapporter og driftsmæssig support, hvilket du dagligt håndterer i samarbejde med dine dedikerede kolleger i finans og IT, som sidder i BPW Finans i Kolding.

Derudover bistår du Ermax med analyser, business cases og økonomisk sparring for herigennem at være med til, at forretningen realiserer sine mål. Det analytiske og forretningsmæssige arbejde skal understøttes af, at du har styr på detaljerne og kan supportere organisationen med opgaver af mere hands-on karakter, såsom udarbejdelse af budgetter, strukturering, overblik og kvalitetssikring af analyser og tal, ved brug af de BI værktøjer, der er til rådighed, herunder også virksomhedens ERP system.

Din daglige interaktion med ledelsen vil være central for at sikre forståelse, fremdrift og eksekvering på såvel det finansielle område, som i udviklingen af nye processer, rapporter og/eller metoder.

Af arbejdsopgaver kan bl.a. nævnes:

  • Optimering af KPI rapportering til CEO & ledergruppe
  • Opfølgning på kalkulationer
  • Tilsikre troværdig time- og kostprisregistrering på alle varer
  • Analyse af skrot
  • Priskontrol, varelager
  • Controlling af produktions- og optællingsdifferencer
  • Opfølgning på lagre hos underleverandører
  • DG- og profitabilitetsanalyser – varer såvel som forretningssegmenter
  • Opfølgning på ukurans med månedlig kontrol af actions
  • Controlling på fragttillæg (salg, indkøb, allokering)
  • Deltagelse i ajourføring af forretningsgangsdokumentation
  • Investeringsanalyser/rentabilitet

Din baggrund

Du har en relevant økonomisk uddannelse som fx HD-R suppleret med min. 3 års erfaring med driftscontrolling. Dine kompetencer i brugen af Excel er på et højt niveau, og du forstår herigennem at skabe overblik og transformere store mængder data.  Du behersker dansk såvel som engelsk i skrift og tale.

Du er analytisk og struktureret med et forretningsmæssigt mind-set og evner at sætte dig ind i arbejdsgange og procedurer. Du er selvstændig, selvkørende og proaktiv og kan holde et overblik over alle facetter af processerne. Du er god til at skabe overblik, men du kan også gå i detaljer, når det er nødvendigt. Du er en dygtig kommunikator, der er i stand til at samarbejde på tværs af organisationen, og du ser muligheder og griber boldene og udfordringerne, som opstår, samt følger dem til dørs.

Arbejdssted: Kolding

Tiltrædelse: Hurtigst muligt

Vil du vide mere om virksomheden eller denne spændende stilling, er du meget velkommen til at kontakte Unique Human Capital ved Senior Consultant Belinda Bramsnæs på M: +45 28 44 28 44. Alle henvendelser behandles fortroligt.

Unique Human Capital A/S
/ /
cvr: 31502705
Stamholmen 157
2650 Hvidovre
Skelagervej 375E
9000 Aalborg
Søren Frichs Vej 42R
8230 Aabyhøj
Unique Human Capital Poland Sp. z o.o.
ul. Gie³dowa 4a, lokal 191
01-211 Warszawa
Poland
Vi er over 200 mennesker, der arbejder med viden, kreativitet og teknologi
Strategisk rådgivning Marketing & Reklame UX & Digital udvikling PR & kommunikation Rekruttering af ledere og specialister

Privacy Statement Forretningsetik