Finance Manager

Fagligt og ledelsesmæssigt ansvar for den centrale økonomifunktion i Bagger-Sørensen koncernen. 

Bagger-Sørensen & Co. A/S er i dag ejet af 4. generation af Bagger-Sørensen familien, og formuen er skabt gennem ejerskabet af Dandy og Fertin Pharma. Bagger-Sørensen & Co. er i dag ejer eller medejer af +50 selskaber og investerer via Bagger-Sørensen Equity A/S aktivt i virksomheder. Derudover har koncernen betydelige ejendomsinvesteringer, herunder bl.a. DANDY Business Park samt investeringer i værdipapirer. 
 
Som Finance Manager hos Bagger-Sørensen & Co. får du, med direkte reference til CFO, ansvaret for afdelingens 5 regnskabsmedarbejdere og det samlede ansvar for de aktiviteter, som udføres i funktionen, hvilket er årsregnskaber, kvartalsregnskaber, konsolidering, ejendomsadministration og compliance.  
Opgaverne omfatter både moder- og datterselskaber relateret til Bagger-Sørensen & Co, Bagger-Sørensen Fonden samt øvrige selskaber ejet af Bagger-Sørensen familien. 
 
Bagger-Sørensen & Co. vækster og som en del af denne vækststrategi ønskes en styrkelse af systemer og processer, særligt indenfor rapportering og regnskabsaflæggelse. Som Finance Manager bliver det blandt andet dit ansvar at sikre en effektiv og serviceorienteret ydelse indenfor regnskab og finans, der altid lever op til lovgivningen og forventninger. Sammen med medarbejderne i afdelingen og den overordnede ledelse udvikles forretningsområder, systemer og metoder, der flugter med hverdagen og sikrer skalerbarheden i en virksomhed og koncern i vækst. 
 
Af arbejdsområder kan nævnes:

  • Ledelse af afdelingens 5 regnskabsmedarbejdere, herunder faglig sparring og udvikling
  • Udarbejdelse af årsregnskab på koncernniveau, herunder konsolidering af alle enheder
  • Hjælp til integration af nye selskaber samt tilsikre compliance i forbindelse med regnskabsaflæggelse og rapportering
  • Intern revision
  • Deltage i udarbejdelse af ledelsesinformation og rapportering
  • Standardisering og digitalisering af arbejdsgange og interne processer 
  • Ejendomsadministration  
  • Momsopgørelser og skattemæssig rådgivning 

Du kommer med min. 5 års erfaring fra lignende stilling, hvor du som leder har haft det samlede ansvar for økonomifunktionen og selv været eksekverende på et eller flere faglige områder. Du har god praktisk erfaring og en gennemprøvet værktøjskasse, som understøtter de ledelsesmæssige valg og prioriteringer. Din ledelsesmæssige tilgang og faglige dybde gør dig i stand til at yde faglig sparring i afdelingen og overfor økonomifunktioner i koncerndatterselskaberne. 
 
Du har en relevant økonomisk uddannelse som f.eks. cand.merc.aud., er revisionsuddannet kombineret med HD(R) eller tilsvarende. Du har en naturlig interesse for optimering og forbedring af processer og er analytisk stærk.  
 
Som person og leder er du selvstændig og energisk og arbejder struktureret og analytisk. Ligeledes er du tillidsvækkende og formår at samarbejde med organisationens mange kontaktpersoner. Du er nysgerrig i forhold til at forstå den samlede forretning, er en pålidelig person og har en naturlig autoritet. 
 
Rejsedage: Nationalt, efter behov.  
 
Arbejdssted: Vejle.   
 
Hos Unique Human Capital er vi engagerede i at fremme diversitet og inkludere alle perspektiver. Derfor opfordrer vi alle kvalificerede kandidater til at ansøge stillingen. 

Søg dette job

Gå tilbage til oversigten

Følg os