Følg os på
Financial Controller

Udviklende profil med et øje for økonomiske optimeringer 

 

Som Financial Controller vil du, med direkte reference til CFO i BPW FINANS A/S, blive en aktiv del af BPW Finans’ centrale Finans- og økonomiafdeling, som varetager controlling og regnskabsaflæggelse for en række af koncernens selskaber – herunder de danske enheder BESKO, ERMAX og HBN Teknik. Fra koncernens og de danske enheders side, arbejder man vedholdende med at være på forkant og agere proaktivt i forhold til udviklingen og projekter, og her spiller økonomiafdelingen en vigtig rolle.

Opgaverne spænder bredt, lige fra udarbejdelse af finansiel og driftsmæssig rapportering til videreudvikling og optimering af analyser og præsentationer samt budgetterings- og forecastingprocesser. Du vil komme tæt på forretningen og proaktivt opfordre til forbedringer samt sikre, at initiativer eksekveres.

Af arbejdsområder kan bl.a. nævnes:

Regnskab og budget

  • Månedsrapportering for BPW Finans og datterselskaber
  • Årsrapportering for moderselskab inklusive konsolidering (koncernregnskab)
  • Budget og budgetopfølgning
  • Forecast og analyser af business performance
  • Drive procesoptimering af interne kontroller – transaktionsbeskrivelser, guidelines, indføre kontroller og opfølgning herpå
  • Overvågning af det daglige cash flow og analyser på koncernens cash flow
  • Indberetninger og afstemninger af koncernmellemværender
  • Transfer Pricing dokumentation for koncernen

Øvrige

  • Opbygge, udvikle og vedligeholde rapporter, skabeloner, forretningsbeskrivelser samt manualer til brug ved rapportering, budgetter og dokumentering
  • Definere, optimere og guide i forhold til rapporterings- og controlling processer og ad hoc spørgsmål

Du kommer med min. 1-2 års erfaring enten direkte fra revision eller fra finance controlling i en økonomifunktion. Du har god, praktisk erfaring og en gennemprøvet værktøjskasse indenfor controlling, månedsrapportering samt erfaring med rapporteringsværktøjer. Som person er du selvstændig og energisk og arbejder struktureret og analytisk. Ligeledes er du tillidsvækkende og formår at samarbejde med organisationens mange kontaktpersoner.

Du er analytisk og struktureret med et forretningsmæssigt mind-set og evner at sætte dig ind i arbejdsgange og procedurer. Du er selvstændig, selvkørende og proaktiv og kan bevare et overblik over alle facetter af processerne. Du er god til at skabe overblik men mestrer også at dykke ned i detaljer, når dette kræves. Du er en dygtig kommunikator, som kan samarbejde på tværs af organisationen, og du ser muligheder og griber de bolde og udfordringer, der opstår og følger dem til dørs.

Arbejdssted: Kolding.

Tiltrædelse: Hurtigst muligt.

Vil du vide mere om virksomheden, eller denne spændende stilling, er du meget velkommen til at kontakte Unique Human Capital ved Research Consultant Julie Philipsen på M: +45 61 31 40 04 eller Senior Director Lise Holler på M: +45 29 60 55 15. Alle henvendelser behandles fortroligt.

Unique Human Capital A/S
/ /
cvr: 31502705
Jægersborg Alle 4
2920 Charlottenlund
Skelagervej 375E
9000 Aalborg
Christiansgade 30
8000 Aarhus C
We are more than 200 people who work with knowledge, creativity and technology
Strategic counselling Marketing & Advertisement UX & Digital development PR & Communication Recruitment of leaders and specialists Event design

Privacy Statement Business Ethics Cookie Policy