Websitet bruger cookies for at forbedre din oplevelse, vurdere brugen af de enkelte elementer på websitet og til at huske indstillinger og opsamle statistik. Ved at klikke videre på websitet, accepterer du brug af cookies. Du kan læse mere om vores cookie politik her: http://uhc.dk/cookie-politik/ OK
Kommunikationsdirektør

Der er tale om en ny rolle og funktion med reference til Orkla – Group Communication.

Som Kommunikationsdirektør hos Orkla bliver du ansvarlig for etablering af en nyoprettet funktion, der skal skabe en fælles, strategisk kommunikationsplatform for alle Orklas selskaber i Danmark. ­­

Med et afsæt i ”One Orkla” strategien ønsker Orkla at sikre et fælles kommunikations roadmap og en fælles komunikations agenda på tværs af virksomhedernes samlede engagement og brands. Samtidig skal de uudnyttede synergier i hele koncernen inden for kommunikation aktiveres og udnyttes, således at der rent operationelt vil være en mere effektiv koordinering imellem kommunikationsagendaen og ledelserne i Orklas danske selskaber.

Det er en ambition for Orkla at engagere sig yderligere i samfundsdebatten omkring strategiske vigtige temaer, fx bæredygtighed. Kommunikationsdirektøren skal derfor sikre, at Orkla med udgangspunkt i en fælles profil i højere grad kommer ”på agendaen” og bliver den virksomhed, som myndigheder, organisationer og foreninger lytter til og ønsker at inddrage i vigtige fora.

Endelig bliver det en vigtig del af Kommunikationsdirektørens arbejde at bidrage til skabelse af én Orkla kultur på tværs af divisioner og selskaber.

Med reference til Senior Vice President, Corporate Communications and Corporate Affairs i Oslo, og i et nært samarbejde med ledelserne i de danske selskaber bliver din vigtigste opgave at sikre en fælles kommunikationsagenda og en klar, engagerende røst i den fremtidige kommunikationseksekvering.

Den overordnede”One Orkla” kommunikationsstrategi er klar og veldefineret, derfor består arbejdsopgaverne i at omsætte Orklas strategier til en effektiv eksekveringsplan med handlinger i alle danske selskaber. Hertil er det en vigtig opgave at samle eksisterende historier og ideer i koncernen og aktivt udvikle disse og anvende synergien i arbejdet med at inspirere selskaberne i deres kommunikation.

Arbejdsområderne bliver bl.a.:

  • At skabe et tæt samarbejde med de danske selskaber og opbygge en tæt relation og dialog med disse
  • At sikre et fælles engagement gennem kommunikations- rådgivning af selskabernes ledere i den interne og eksterne kommunikation, herunder support af kommunikationsaktiviteterne
  • At styrke og promovere gunstige politiske samarbejdsforhold for Orkla i Danmark, samt styrke Orklas politiske rammebetingelser i Danmark
  • At forbedre Orklas eksterne profil markant i Danmark, især ud imod branche- og interesseorganisationer, m.v.
  • PR-rådgivning og koordinering af lokale eksterne meddelelser

Den ideelle baggrund er minimum 6-7 års erfaring fra en tilsvarende position med stakeholder-management. Derudover erfaring med B2B og B2G fra komplekse internationale organisationer, som kan ligestilles med Orklas set-up, gerne inden for FMCG markedet. Din baggrund kan være kombineret med erfaring fra rådgivnings- eller konsulentbranchen.

Du har politisk tæft, forretningsforståelse og solid erfaring med proaktivt at skabe indflydelse hos både CEOs og interne ledere, politiske beslutningstagere, branche- og interesseorganisationer og i pressen/medierne.

Du evner at ”indtage rummet”, og besidder en særlig evne til at indfange problemstillingen, og agere afdækkende og coachende i analysefasen. Du er den, der skaber fællesskab, retning og målfasthed.

Du har en relevant uddannelse indenfor business eller kommunikation på kandidat- eller masterniveau (fx Cand.merc., Cand. Comm., eller lign.).

Som person trives du i en hektisk og til tider kaotisk hverdag. Her skaber du overblik, er lyttende og robust. Du har evnen til at skabe respekt omkring din samarbejdsstil og din faglige kunnen. Som udgangspunkt vil du være ene ansvarlig i rollen, hvilket skal inspirere din entreprenante profil.

Orkla tilbyder en bred og varieret rolle og ansvaret for at samordne og udvikle Orkla´s Corporate Communication i Danmark. Du bliver engageret i en markant spiller inden for produktion af mærkevarer og konceptløsninger til dagligvarehandlen og business-to-business. Orkla er med et stærkt fodfæste i Norden også aktiv i specifikke lande i Centraleuropa og i Indien. Globalt har Orkla over 18.000 ansatte, heraf 1.400 i Danmark.       

Arbejdssted: Det nye Orkla Foods Danmark domicil i Vallensbæk og med et arbejdsfelt over hele Danmark.                      

Vil du vide mere om virksomheden eller stillingen, er du velkommen til at kontakte Unique Human Capital, Senior Research Consultant Pernille Lieding Bregenhøj på M +45 22 42 15 09. Alle henvendelser behandles fortroligt.

Ansøgningsfristen er d. 15.02.2019

Unique Human Capital A/S
/ /
cvr: 31502705
Stamholmen 157
2650 Hvidovre
Skelagervej 375E
9000 Aalborg
Søren Frichs Vej 42R
8230 Aabyhøj
Unique Human Capital Poland Sp. z o.o.
ul. Gie³dowa 4a, lokal 191
01-211 Warszawa
Poland