Følg os på
Financial Controller

Udviklende profil med et øje for Cash Management og Transfer Pricing.

 

Som Financial Controller vil du, med direkte reference til CFO i BPW FINANS A/S, blive en aktiv del af BPW Finans’ centrale Finans- og økonomiafdeling, som varetager controlling og regnskabsaflæggelse for en række af koncernens selskaber – herunder de danske enheder BESKO, ERMAX og HBN Teknik.

Herudover vil Cash Management, Transfer Pricing og Inter Company udligninger via systemet Bellin være et fokusområde, så der skabes gode workflows og en, for koncernen, attraktiv governance på området.

Med placering i Kolding vil du eksekvere en række centrale opgaver i forhold til de retningslinjer, der er bestemt på koncernniveau. I opstarten vil en opfølgning og udbygning af Cash Management og Transfer Pricing fylde en del af din hverdag men rimelig hurtigt forventes det, at du vil kunne tage del i flere centrale opgaver, som i dag løses af den øvrige afdeling.

Din daglige interaktion med såvel interne som eksterne stakeholders vil være central for at sikre forståelse, fremdrift og eksekvering på området inden for Cash Management og Transfer Pricing men også for afvikling af økonomiafdelingens øvrige opgaver. Herunder:

Cash Management / Transfer Pricing

  • Overvågning af det daglige cash flow og analyser på koncernens cash flow
  • Indberetninger og afstemninger af koncernmellemværender
  • Transfer Pricing dokumentation for koncernen

Regnskab og budget

  • Total månedsrapportering for BPW Finans og datterselskaber
  • Årsrapportering for moderselskab inklusive konsolidering (koncernregnskab)
  • Budget og budgetopfølgning
  • Forecast og analyser af business performance

Øvrige

  • Opbygge, udvikle og vedligeholde rapporter, skabeloner, forretningsbeskrivelser samt manualer til brug ved rapportering, budgetter og dokumentering
  • Definere, optimere og guide i forhold til rapporterings- og controlling processer og ad hoc spørgsmål

Du har en relevant, økonomisk uddannelse og min. 3 års erfaring med financial controlling. Dine kompetencer inden for Excel og/eller BI er på et højt niveau, og du forstår herigennem at skabe overblik og transformere store mængder data.  Du behersker dansk såvel som engelsk i skrift og tale. 

Du er analytisk og struktureret med et forretningsmæssigt mind-set og evner at sætte dig ind i arbejdsgange og procedurer. Du er selvstændig, selvkørende og proaktiv og kan bevare et overblik over alle facetter af processerne. Du er god til at skabe overblik men mestrer også at dykke ned i detaljer, når dette kræves. Du er en dygtig kommunikator, som kan samarbejde på tværs af organisationen, og du ser muligheder og griber de bolde og udfordringer, der opstår, og følger dem til dørs.

Arbejdssted: Kolding

Tiltrædelse: Hurtigst muligt

Vil du vide mere om virksomheden, eller denne spændende stilling, er du meget velkommen til at kontakte Unique Human Capital ved Research Manager Henriette Toftgaard Pedersen på M: +45 60 21 02 31 (forbehold for ferie i uge 27) eller Account Director Lise Holler på M: +45 29 60 55 15 (forbehold for ferie i uge 28, 29 og 30). Alle henvendelser behandles fortroligt.

Unique Human Capital A/S
/ /
cvr: 31502705
Jægersborg Alle 4
2920 Charlottenlund
Skelagervej 375E
9000 Aalborg
Christiansgade 30
8000 Aarhus C
Vi er over 200 mennesker, der arbejder med viden, kreativitet og teknologi
Strategisk rådgivning Marketing & Reklame UX & Digital udvikling PR & kommunikation Rekruttering af ledere og specialister Event design

Privacy Statement Forretningsetik Cookie Politik