Følg os på
Legal Assistant

Evner du at jonglere med mange bolde, og er dit kald at spille andre gode? 

 

Som Legal Assistant i Formuepleje og med direkte reference til Head of Legal, bliver du ansvarlig for bestyrelsessekretariatet for de fire overordnede selskaber og en del af det juridiske team på koncernniveau. Afdelingen arbejder for at skabe værdi for Formuepleje som helhed og sørger for at governance og compliance samt de afledte opgaver altid lever op til en effektiv og struktureret tilgang til de forretningsunderstøttende aktiviteter. Struktur, planlægning, eksekvering og fleksibilitet er forudsætningerne for succes.

Legal Assistant evner at planlægge, udføre og følge opgaver helt til dørs, og gør en dyd ud af altid at være på forkant. Dette giver ro til egen opgavehåndtering samtidig med, at bestyrelse og direktion føler sig godt hjulpet – og dermed kan holde rette fokus på juridiske og forretningsudviklende aktiviteter. 

Af ansvarsområder og opgaver kan nævnes: 

  • Løbende ansvar for opgaver relateret til koncernselskabernes bestyrelsessekretariat, herunder sikre udarbejdelse af dagsordener, afvikling af bestyrelsesmøder og referatskrivning  
  • Sekretærbistand – udkast, korrektur, renskrivning, e-mail arkivering, mv. 
  • Løbende bestyrelsessekretariatsopgaver relateret til Aflønnings- og nomineringsudvalg samt revisions- og risikoudvalg 
  • Forberede og bistå med at håndtere og udarbejde interne processer, dokumenter og materiale til ledelse, medarbejdere, Finanstilsynet og Erhvervsstyrelsen  
  • Superbruger i Legal systemer: D4 (Dokument og kontraktsystem), Advosys (journal og sagssystem), Risma (GDPR og outsourcingssystem), AdminControl (bestyrelsessekretariat)  
  • Bistå juristerne med diverse GDPR opgaver/dokumentation, fx undervisningsseancer med Champs, awareness kampagner mm.  
  • Sikre et relevant og højt dokumentationsniveau  
  • Arkivering af og opfølgning på kontrakter, samt vedligeholdelse og udvikling af vores kontraktsystem 
  • Assistentbistand – fysisk og elektronisk arkivering, koordinering internt/eksternt, praktiske opgaver  
  • Drive, koordinere og opdatere projekter f.eks. procesbeskrivelser, templates og vedligeholdelse af data i vedvarende procesorienterede projekter  
  • Øvrige opgaver der falder naturligt ind i den juridiske afdeling 
  • Procesforbedringer og samarbejde på tværs af virksomheden 
  • Selvstændig sagsbehandling  

Legal Assistant rollen er afgørende i forhold til, at der eksekveres på alle processer, så bestyrelse og direktion imødekommes på deres behov og assisteres i forhold til hjælp til dag-til-dag opgaver inden for praktiske og administrative opgaver samtidig med, at du sætter en ære i at løse dine sagsbehandlingsopgaver selvstændigt. Din grundindstilling bør være, at ingen opgaver er for store eller små, og at du står klar til at løse alle typer opgaver, også når de opstår med kort varsel. Du evner altid at være på forkant og have det store overblik over igangværende og kommende aktiviteter, og hvilken praktik der kræves for at nå at eksekvere rettidigt og med rette høje kvalitet. 

Du har solid erfaring fra en lignende rolle, hvor du har erfaring med at supportere en bestyrelse, direktion eller juridisk enhed. Du har god praktisk erfaring og en gennemprøvet værktøjskasse i Officepakken, hvilket gør dig i stand til at arbejde effektivt med administrative opgaver og processer. 

Du har et stort og imødekommende servicegen og en team-orienteret tilgang. Du evner at tænke frem, planlægge og koordinere på et højt plan, så alle ender mødes. Robusthed, en positiv tilgang og et godt humør vil være en fordel, når der skal jongleres med mange bolde, og du skal samarbejde med en direktion/ledelse, som er ambitiøse og stiller høje krav til indhold og eksekvering. Det er afgørende, at du har naturlig flair for at afkode din rolle i en given situation, herunder også evner at være direkte og ærlig i en saglig sammenhæng. 

Arbejdssted: 8000 Aarhus. Formuepleje A/S er åben overfor deltids- såvel som fuldtidsansættelse og imødekommer behovet for fleksibilitet.  

Vil du vide mere om virksomheden eller stillingen, er du velkommen til at kontakte Unique Human Capital, Research Manager, Henriette Toftgaard Pedersen på M: +45 60 21 02 31 eller Senior Director Lise Holler på M. +45 29 60 55 15 Alle henvendelser behandles fortroligt.  

Unique Human Capital A/S
/ /
cvr: 31502705
Jægersborg Alle 4
2920 Charlottenlund
Skelagervej 375E
9000 Aalborg
Christiansgade 30
8000 Aarhus C
Vi er over 200 mennesker, der arbejder med viden, kreativitet og teknologi
Strategisk rådgivning Marketing & Reklame UX & Digital udvikling PR & kommunikation Rekruttering af ledere og specialister Event design

Privacy Statement Forretningsetik Cookie Politik