Følg os på
Operational Finance Business Partner

Er du udviklings- og procesorienteret med flair for dataanalyser og beregninger og har du lyst til at være en del af en international produktionsvirksomhed?

 

Som Operational Finance Business Partner vil du indgå i finansafdelingen og skal med reference til Group CFO, sammen med det øvrige team, supportere ledelsen med kompetent og analytisk forståelse af forretningen.

Virksomheden står over for en ambitiøs vækststrategi, og den nye Operational Finance Business Partner vil være drivende i at videreudvikle og styrke interne procedurer, nye standarder, systemer og forretningsgange, hvor data i højere grad bringes i spil som beslutningsstøttende elementer for kommende tiltag og aktiviteter.

I rollen som Operational Finance Business Partner vil du have et særligt fokus på beregninger og analyser og får til opgave at udvikle og implementere processer, rammer og strukturer, der bidrager til optimering af disse. Vedkommende vil fungere som go-to-person for områder relateret til nøgledata samt årsags-, actions- og opfølgningsrutiner.

Ansvarsområderne vil mere specifikt omfatte:

  • Løbende beregning og analyse af kostpriser på produkter, samt beregning af effekter fra ændrede kostpriser, rabataftaler, fragt- og emballageomkostninger
  • Løbende beregning af lagerværdier og ukurans opgørelser
  • Løbende overvågning af datakvalitet inden for produktions- /operations-området
  • Månedlige opgørelser af kostpriser og lagerværdier
  • Løbende analyser af produktlønsomhed
  • Styre investeringsbudget og anlægskartotek, herunder beregning af afskrivninger samt leasingaftaler
  • Produktionen/Operation efterspørger, at der løbende leveres analyser og data til brug for S&OP-processen (udføres i dag af produktionen selv)
  • Produktionen/Operation efterspørger, at produkt lønsomhedsberegninger varetages (udføres i dag af produktionen selv)

Du har lignende erfaring med operational finance i en kompleks og voksende international virksomhed. Desuden er du stærk på dataanalyse og vil sikre korrekte data for produktionen/operation og have evnen til at omsætte dette til værdiskabende information. Du vil have en god forretningsforståelse og erfaring med tværgående samarbejde både med produktion og salgsselskaber. Du har viljen og evnen til at gennemføre en modernisering af området (operational finance) og gerne også erfaring for at gennemføre en transformationsproces. Du har stærke evner for data management og procesoptimering. Du vil ligeledes have mod på, og gerne erfaring med ERP-implementering/opgradering.

Som person er du serviceminded og omgængelig. Du arbejder struktureret med overblik og kontrol. Du synes, at den forretningsmæssige anvendelse af data er vigtig og ser muligheder og undersøger proaktivt de systemer, der er til rådighed.

Virksomheden tilbyder et job, hvor der vil være gode udviklingsmuligheder af faglig og personlig karakter i takt med, at organisationen vækster.

Arbejdssted vil være på virksomhedens hovedkontor i Køge.

Vil du vide mere om virksomheden eller stillingen, er du velkommen til at kontakte Unique Human Capital, COO Morten Andersen på M: +45 29 47 30 60 eller Senior Research Consultant Anne Thomsen på M: +45 31 40 01 11. Alle henvendelser behandles fortroligt.

Unique Human Capital A/S
/ /
cvr: 31502705
Jægersborg Alle 4
2920 Charlottenlund
Skelagervej 375E
9000 Aalborg
Christiansgade 30
8000 Aarhus C
Vi er over 200 mennesker, der arbejder med viden, kreativitet og teknologi
Strategisk rådgivning Marketing & Reklame UX & Digital udvikling PR & kommunikation Rekruttering af ledere og specialister Event design

Privacy Statement Forretningsetik Cookie Politik