Følg os på
Treasury Analyst

Vil du med på vækstrejsen, og ønsker du at arbejde med treasury i en familieejet koncern?

 

Som Treasury Analyst hos LARS LARSEN GROUP bliver du en del af et relativt nyt team, der arbejder for at skabe værdi for familien bag LARS LARSEN GROUP og gruppens selskaber. Du får, med direkte reference til Head of Treasury og i tæt samarbejde med det øvrige treasury team, ansvaret for en række opgaver inden for området.

Der er tale om en nyoprettet stilling, hvor du får ansvaret for at arbejde med en lang række forskelligartede opgaver inden for finans- og likviditetsstyring. Sammen med det øvrige team skal du være med til at varetage og udvikle det eksisterende set-up, som omfatter opgaver og ansvarsområder inden for:

  • Cash management på koncernniveau inkl. cash flow forecasting og daglig likviditetsstyring
  • Risikostyring af finansielle og operationelle risici, herunder modpartsrisici
  • Trade finance, herunder håndtering og monitorering af garantistillelser
  • Rapporteringsmodel for treasury funktionen
  • Treasury management politik og procedurer inkl. kontrol og dokumentation af processer og forretningsgange
  • Varetagelse og udvikling af eksisterede samt fremtidige treasury relaterede systemer, eksempelvis porteføljestyringssystem og treasury management system
  • Løbende dialog med koncernens driftsselskaber

Du kommer med erfaring fra en lignende rolle fra f.eks. en stor international virksomhed, en bank eller fra et konsulenthus. Gennem din erfaring har du udviklet en god forståelse for treasury og compliance især vedrørende cash management, likviditetsstyring samt håndtering af modpartsrisici (sanktionerede modparter).

Du har en relevant økonomisk uddannelse, eksempelvis cand.oecon eller cand.merc. Din  gennemprøvede værktøjskasse gør dig i stand til at vurdere og handle ud fra et solidt teoretisk og praktisk afsæt. Du er superbruger af Excel inkl. VBA, og du har formentlig erfaring med treasury relaterede systemer.

Du arbejder med dine opgaver på systematisk og detaljeret vis, og du har en god forretningsforståelse. Du formår at formidle budskaber på en god og let forståelig måde i både skrift og tale.

Som person er du analytisk stærk, arbejder med en høj grad af integritet og er i stand til at skabe evidens og transparens i dit daglige arbejde. Du sætter en ære i at levere høj kvalitet i dit arbejde, og du har øje for det store billede samt de små detaljer. Du er en dedikeret holdspiller, der ønsker at bidrage såvel fagligt som personligt til teamet og koncernen i sin helhed.

Arbejdssted: Brabrand, Aarhus.

Vil du vide mere om virksomheden eller stillingen, er du velkommen til at kontakte Unique Human Capital, Research Manager, Henriette Toftgaard Pedersen på M: +45 60 21 02 31. Alle henvendelser behandles fortroligt. 

Unique Human Capital A/S
/ /
cvr: 31502705
Jægersborg Alle 4
2920 Charlottenlund
Skelagervej 375E
9000 Aalborg
Christiansgade 30
8000 Aarhus C
Vi er over 200 mennesker, der arbejder med viden, kreativitet og teknologi
Strategisk rådgivning Marketing & Reklame UX & Digital udvikling PR & kommunikation Rekruttering af ledere og specialister Event design

Privacy Statement Forretningsetik Cookie Politik