Fremtidens rekruttering kalder på forretningsforståelse
19. maj, 2018
Det er ikke kun nok at have et godt netværk til at rekruttere kandidater til leder- eller specialist-stillinger, fremover er det altafgørende at rekrutteringsbureauer og headhuntere sætter sig dybt ind i deres kunders branche og forretning, for at udvise forretningsforståelse og indsigt, i jagten efter den rette kandidat.
Dette emne blev i dag debatteret i en artikel i Jyllands-Posten.
Som rådgivningsvirksomhed inden for rekruttering skal konsulenterne være på forkant med udviklingen inden for de forskellige industrier og forretningsområder. Der begynder at ske en udvikling blandt bureauerne – nemlig at de begynder at specialisere og profilere sig inden for bestemte brancher, for dermed at kunne yde den allerbedste rådgivning.
Jan Verhoek, VP hos Jysk, ansvarlig for HR, udtaler i artiklen:
“Unique [Unique Human Capital] har et rigtig godt kendskab til vores forretning og ikke mindst vores forretningskultur. Hvad der skal til for at falde ordentligt til i Jysk.”
Unique Human Capital leverer rådgivningsydelser inden for bl.a. Executive Search og Search & Selection, og kan bidrage med egne ledelsesmæssige erfaringer og forretningsforståelse inden for flere forskellige brancher og industrier.
Jyllands-Postens artikel kan kun læses af medlemmer – men kan læses af alle, på Finans.dk
Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål, eller hvis du står over for at skulle rekruttere.