Websitet bruger cookies for at forbedre din oplevelse, vurdere brugen af de enkelte elementer på websitet og til at huske indstillinger og opsamle statistik. Ved at klikke videre på websitet, accepterer du brug af cookies. Du kan læse mere om vores cookie politik her: http://uhc.dk/cookie-politik/ OK
Strategic Pricing Manager

Kan du lede implementeringen af en ny prisstrategi og samtidig fungere som tæt rådgiver og sparringspartner for både ledelsen og salgsorganisationen?

I en nyoprettet stilling som Strategic Pricing Manager bliver du omdrejningspunktet for at styre Trioplasts prisberegninger i divisionens fem selskaber. Du har ansvaret for, at Trioplasts priser bliver beregnet på det rigtige grundlag, hvilke prismodeller der skal anvendes, og at de vedtagne retningslinjer bliver implementeret.

Du aftaler marginaler med produktchefer og sørger for at alle data i Trioplasts prisværktøj er korrekte. Du spiller desuden en medbestemmende rolle, når der besluttes, hvilke priser der afgives i forbindelse med større tenders fra store globale kunder. Dette indebærer, at du gennem analyser og rapporter skaber klarhed om indtjeningen på såvel kunder, produkter, segmenter og markeder. Du forventes herigennem at kunne måle effekten af ændrede recepter, salgs- og råvarepriser samt proaktivt at komme med forbedringsforslag til ledelsen, produktchefer og salgsafdelingen. Du skal sikre og følge op på, at disse forbedringsforslag bliver gennemført.

Som Strategic Pricing Manager vil et andet vigtigt ansvarsområde være styring af alle kommercielle kontrakter. Dette både med hensyn til priser, mængder og rabatmodeller, samt sikre, at kontrakter og samarbejdsaftaler bliver opdateret og genforhandlet. Du vil få ansvar for løbende at opdatere og udvikle Trioplasts prismodeller og kalkulationssystemer samt sikre, at datagrundlaget altid er opdateret. Du vil desuden skulle udvikle analyser og udarbejde rapporter, der giver forretningen bedre indblik i udviklingen i omkostninger og især råvarepriser. I stillingen bliver du en meget vigtig sparringspartner for både ledelsen, produktchefer og salgsafdelingen. Du vil få ansvar på tværs af divisionens fem fabrikker.

Af arbejdsområder kan nævnes:

  • Rentabilitetsanalyser på kunder og produkter
  • Udvikling af prismodeller
  • Styring af kontrakter
  • Kalkulation af salgspriser ved større kontrakter
  • Løbende kontrol af den kommercielle performance generelt
  • Udarbejde business cases ved nye ordre/tenders
  • Sikre at kalkulationssystemer er opdateret
  • Deltage i og kvalitetssikre input ved udarbejdelse af salgs- og produktionsbudgetter samt forecasts

Din baggrund: Det forventes, at du både har en solid finansiel indsigt samt kommerciel forståelse der gør, at du kan være en vigtig sparringspartner for både ledelsen, salgsafdelingen og produktcheferne. Du har mindst tre års erfaring fra en lignende rolle i en international virksomhed, og du har sandsynligvis en uddannelse på kandidatniveau f.eks. cand.merc. eller cand.oecon.

Som person formår du at gennemskue komplekse problemer, lave knivskarpe analyser og du kan præsentere dine resultater på en overskuelig og letforståelig måde. Du trives i en rolle med mange stakeholders og finder motivation i, at der er høje forventninger til dig. Du betegner dig selv som ambitiøs, og du har lyst til at skabe forandringer.

Trioplast tilbyder en spændende stilling i en veldrevet og solid virksomhed med en ejer, der satser på vækst og investeringer. Der vil være rig mulighed for personlig udvikling og en høj grad af indflydelse.

Rejsedage: Begrænset, 10-20 dage årligt.

Arbejdssted: Nyborg

Vil du vide mere om virksomheden eller stillingen, er du velkommen til at kontakte Unique Human Capital, Senior Consultant Jan Rudebeck på M +45 26 27 18 04. Alle henvendelser behandles fortroligt.

Unique Human Capital A/S
/ /
cvr: 31502705
Stamholmen 157
2650 Hvidovre
Skelagervej 375E
9000 Aalborg
Søren Frichs Vej 42R
8230 Aabyhøj
Unique Human Capital Poland Sp. z o.o.
ul. Gie³dowa 4a, lokal 191
01-211 Warszawa
Poland
Vi er over 200 mennesker, der arbejder med viden, kreativitet og teknologi
Strategisk rådgivning Marketing & Reklame PR & kommunikation UX & Digital udvikling Rekruttering af ledere og specialister

Privacy Statement Forretningsetik