Forstå Markedet: Hvordan vi hjælper vores kunder med at finde de rette kompetencer

Forstå Markedet: Hvordan vi hjælper vores kunder med at finde de rette kompetencer

Du står over for at skulle ansætte en ny medarbejder til en nøglerolle i din virksomhed. Men hvordan finder du det perfekte match blandt et væld af talentfulde kandidater? Hvilke kompetencer skal du tilskrive kandidatprofilen, så den opfylder jeres behov og ønsker?

I et stadigt skiftende og konkurrencepræget arbejdsmarked er det afgørende for virksomheder at finde de rigtige talenter til at udfylde nøgleroller. Hos Unique Human Capital er vores engagement ikke blot at matche kandidater med stillinger, men også at forstå markedets dynamik og virksomhedernes unikke udfordringer, så vi kan finde de rette kompetencer til at udfylde nøglerollerne hos vores kunder.

Når en virksomhed står over for rekruttering af en ny medarbejder, er det vigtigt at forstå, at rekruttering ikke blot handler om at erstatte eksisterende kompetencer med nye, identiske kompetencer. I dagens konstant skiftende arbejdsmarked, er det vigtigt at holde sig opdateret på nye trends og tendenser, som gør at kompetencekrav ændres. Det kan nemlig godt være, at de kompetencer som man har været vant til at bruge for at udfylde en bestemt rolle, ikke er hvad der passer til markedet i dag.

Ifølge en undersøgelse fra Dansk Erhverv om hvordan man imødegår rekrutteringsudfordringer, har 40% af virksomhederne, der deltog i undersøgelsen, ansat medarbejdere med en anden kompetenceprofil end den, som de oprindeligt søgte. Dette kan bl.a. skyldes, at man har sat for specifikke kompetencekrav, og ikke har tænkt fleksibelt eller innovativt i kompetenceprofilen, eller at man ikke har et indblik i, hvordan markedet og kompetencefordelingen blandt kandidaterne er på det givende tidspunkt. Dette tal afspejler behovet for fleksibilitet og tilpasningsevne i rekrutteringsprocessen, og det er her, vores ekspertise kommer til udtryk.

content/nyheder/hvad-goer-virksomhederne.png

Mere end 20 års erfaring i at finde de rette kompetencer
Helt fra starten af rekrutteringsprocessen indleder vi et tæt samarbejde med vores kunder for at forstå deres behov og krav til en given stilling. Dette indebærer en grundig analyse af stillingsbeskrivelsen, herunder de specifikke opgaver, ansvarsområder og ønskede kompetencer.

På baggrund af denne analyse rådgiver vi vores kunder i, hvordan de bedst kan definere og tilpasse den ideelle kompetenceprofil ud fra den ekspertise og erfaring, vi har på tværs af brancher. Det betyder også, at i visse tilfælde kan kompetenceprofilen ende med at se anderledes ud end det, som virksomheden oprindeligt havde forestillet, for netop at ramme et større kandidatfelt, som indkapsler lige præcis de kompetencer, som virksomheden eftersøger.

Statistikken fra Dansk Erhverv fremhæver, at virksomheder er villige til at tilpasse sig markedet og de nødvendige kompetencekrav, for at finde den helt rette kandidat. Statistikken viser også, at 41% af virksomhederne har omlagt arbejdsgange og rutiner for at tilpasse sig kandidaternes behov og ønsker. Som rekrutteringsbureau er vi i stand til at rådgive vores kunder i hvordan de kan imødekomme kandidaternes kompetenceniveau ved at være fleksibel og proaktiv i fremgangsmetoden og afslutningsvis sikre, at virksomheden får de nødvendige kompetencer til at udfylde deres organisatoriske mål.

Har din virksomhed brug for hjælp til at finde de rette kompetencer inden for Board SearchExecutive Search eller Search? Lad os hjælpe jer med at rekruttere de bedste kandidater til at opfylde jeres behov. Kontakt os i dag for en uforpligtende samtale og lad os sammen finde det rette talent til din virksomhed.

Gå tilbage til oversigten

Følg os